جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پلاکِ زیبایی | تیم دندانپزشکی نیل - Nil Dental Team

پلاک زیبایی یا بازسازی زیبایی در کودکان

بازسازی زیبایی در کودکان

عوامل از دست دادن دندان شیری

از دست دادن دندان های شیری در کودکان بسیار شایع است. برخی کودکان دچار ضربه می شوند، حین بازی زمین می افتند یا در خانه به وسایل منزل برخورد می کنند و دندان های شیری قدامی را به دلیل ضدت ضربه وارده به صورت و دهان از دست می دهند. برخی کودکان به دلیل خوردن شیر شبانه دچار پوسیدگی دندانی شدید می شوند و دندان های قدامی شیری را در سنین پایین از دست می دهند. (پلاک زیبایی )

پلاکِ زیبایی | تیم دندانپزشکی نیل - Nil Dental Team
پوسیدگی دندان شیری کودکان | تیم دندانپزشکی نیل – Nil Dental Team

عوارض از دست دادن دندان شیری

دندان های دائمی جانشین این دندان های شیری، در ۷ الی ۸ سالگی رویش خواهد کرد و تا آن زمان در ناحیه قدامی دندانی وجود نخواهد داشت. از دست رفتن دندان های شیری در ناحیه‌ی جلو ممکن است در ظاهر کودک و تکلم کودک تاثیرگذار باشد. تلفظ بسیاری از حروف، مستلزم تماس مستقیم زبان با دندان های جلویی ست.

پلاکِ زیبایی | تیم دندانپزشکی نیل - Nil Dental Team
از دست رفتن دندان های شیری کودکان | تیم دندانپزشکی نیل – Nil Dental Team

پلاک زیبایی کودکان

وقتی کودکی در سنین زیر ۶ سال، به هر علتی دندان های شیری جلویی یا قدامی را از دست می دهد، برای بازسازی لبخند کودک یک راه موثر و مفید وجود دارد. در چنین مواردی، می توان از پلاک زیبایی کودکان استفاده کرد. این پلاک های زیبایی، توسط دو حلقه‌ی فلزی به دندان های کرسی کودک چسب می شوند. بنابراین این پلاک های زیبایی، ثابت هستند و از دهان خارج نمی شوند. جنس دندان های این پلاک، از آکریل همرنگ دندان است و زیبایی را به کودک باز می گرداند. این پلاک ظرف مدت ۵ الی ۷ روز توسط لابراتوارهای تخصصی دندانپزشکی ساخته می شود. عادت کردن کودک به این پلاک ها، حدود ۱۰ روز زمان می برد. این پلاک ها برای کودکان ۲ تا ۶ سال قابل انجام است. البته وقتی این پلاک به کودکان داده می شود، حتما کودک باید تحت نظارت منظم ( هر ۳ ماه) دندانپزشک قرار گیرد. وقتی پلاکِ زیبایی کودکان در دهان کودک قرار می گیرد، رعایت بهداشت دهان و دندان اهمیت مضاعفی پیدا می کند. این پلاک ها را باید مثل یک دندان تمیز کزد و مسواک زد.

 

پلاکِ زیبایی کودکان، توسط دکتر خشایار سنجری متخصص دندانپزشکی کودکان در تیم دندانپزشکی نیل انجام می شود. عکس هایی که مشاهده می کنید نمونه هایی از مواردی ست که توسط دکتر خشایار سنجری با پلاکِ زیبایی درمان شده است.

پلاکِ زیبایی | تیم دندانپزشکی نیل - Nil Dental Team
پلاکِ زیبایی | تیم دندانپزشکی نیل – Nil Dental Team

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *