جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
دندانپزشکی آرامبخشی - تیم دندانپزشکی نیل

درمان دندانپزشکی آرامبخشی

ترس از دندانپزشکی

دندانپزشکی درمانی طولانی و استرس‌زا است. بسیاری از افراد ممکن است حس خوبی به درمان دندانپزشکی نداشته باشند. برخی ترس از آمپول تزریق بی حسی دندانپزشکی دارند، که به آن ترس از سوزن یا needle phobia می گویند. برخی افراد نیز با شنیدن صدای وسایل دندانپزشکی دچار ترس و اضطراب می شوند. ترس از بی حسی دندانپزشکی بین کودکان و بزرگسالان بسیار شایع است. این ترس ریشه در ماهیت درمان دندانپزشکی دارد. درمانی زمان بر که افراد کنترلی روی آن ندارند و اغلب افراد خاطره ای دردناک از درمان دندانشان داشته‌اند. اگر هم خودشان سابقه درمان دردناک نداشته باشند، خاطره درمان پر درد اطرافیانشان را شنیده‌اند. اما احتمالا در مورد آرامبخشی در دندانپزشکی یا همان درمان آرامبخشی (دندانپزشکی آرامبخشی) هم شنیده‌اند.

ترس از بی حسی دندانپزشکی و یا ترس از تزریق آمپول - تیم دندانپزشکی نیل
ترس از بی حسی دندانپزشکی و یا ترس از تزریق آمپول – تیم دندانپزشکی نیل

راه حل ترس از دندانپزشکی

اگر ترس از دندانپزشکی را جدی نگیریم و درمان دندان‌های‌مان را عقب بیندازیم، پوسیدگی دندان‌هایمان پیشرفت خواهد کرد و دندان‌ها دچار شکستگی خواهند شد. هرچه بیشتر دندان‌هایمان را رها کنیم، درمان دندانپزشکی سخت‌تر و طولانی‌تری در انتظارمان خواهد بود و شانس موفقیت درمان دندانپزشکی نیز کاهش خواهد یافت. همچنین تعداد جلسات حضور در مطب دندانپزشکی نیز بیشتر خواهد شد. پس باید به فکر راهی باشیم تا دندان‌های خودمان یا کودکمان را درمان کنیم و حضور در مطب دندانپزشکی را بیش از این به تاخیر نیندازیم. یکی از راهکارهای غلبه بر ترس از دندانپزشکی در کودکان و بزرگسالان، درمان در آرامبخشی یا خواب عمیق است. در شرایط آرام بخشی، بیمار بدون این که خاطر بدی را تجربه کند، می‌تواند درمان دندانپزشکی را پشت سر بگذارد. فرد هیچ حس بدی را نیز تجربه نخواهد کرد و عملا درمان دندان‌های خود را به خاطر نخواهد آورد. از تکنیک آرامبخشی در علم پزشکی به وفور استفاده می‌شود. مثلا آندوسکوپی. آرامبخشی و خواب عمیق اخیرا به دندانپزشکی کودکان و بزرگسالان نیز راه یافته است.

انجام درمان آرامبخشی دندان - مرکز دندانپزشکی نیل
یکی از راهکارهای غلبه بر ترس از دندانپزشکی در کودکان و بزرگسالان، درمان در آرامبخشی یا خواب عمیق است.

آیا آرامبخشی همان بیهوشی است؟

تکنیک دندانپزشکی در آرامبخشی و دندانپزشکی در بیهوشی یکسان نیست. آرامبخشی با بیهوشی یکسان نیستند. مراحل این دو تکنیک با هم متفاوت است. آرامبخشی سطحی پایین‌تر از بیهوشی است و برای درمان‌های دندانپزشکی کوتاه‌تر، عملا آرامبخشی از بیهوشی مفیدتر است. هر دو تکنیک به شرط تاییدیه متخصص بیهوشی برای افراد مختلف قابل انجام است. انجام درمان آرامبخشی نیاز به مهارت بالایی دارد و باید توسط افرادی مسلط و پرسنلی مجرب انجام شود.

دندانپزشکی کودکان در آرامبخشی

در تیم دندانپزشکی نیل تدبیری اندیشده شده تا درمان دندانپزشکی کودکان و بزرگسالان تحت آرام بخشی انجام شود تا افراد مختلف بدون تجربه درد و خاطره‌ی بد و استری زیاد، درمان شوند. دکتر خشایار سنجری متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان است و درمان دندانپزشکی تحت آرامبخشی را در مرکز دندانپزشکی نیل انجام می‌دهد. درمان دندانپزشکی در آرامبخشی بدون نیاز به بیهوشی است و درمانی آسوده و آرام را برای شما فراهم می‌کند.

دندانپزشکی آرامبخشی کودکان - مرکز دندانپزشکی نیل
انجام درمان آرامبخشی کودکان – مرکز دندانپزشکی نیل

رزرو نوبت و مشاوره

جهت رزور نوبت می‌توانید از طریق واتساپ، تلگرام و یا تماس تلفنی با ما در ارتباط باشید و سوالات خود را با ما مطرح نمایید:

4 پاسخ

    1. با سلام.
      شما از طریق تماس با شماره‌های موجود در سایت می‌تونید وقت رزرو کنید.
      و یا فرم رزو نوبت داخل سایت رو پر کنید، همکاران ما با شما تماس می‌گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *