ایمپلنت دندان چیست و چگونه انجام می شود؟ | تیم دندانپزشکی نیل - Nil Dental Team

ایمپلنت دندان چیست و چگونه انجام می شود؟

آیا ایمپلنت دندانی نیاز به مراقبت خاصی دارد؟

ایمپلنت شامل یک پیچ است که وارد استخوان می شود و پس از گذشت یک دوره سه تا چهار ماهه، تشکیل استخوان و اتصال کامل این پیچ با استخوان، روکش ایمپلنت از جنس پرسلن روی آن قرار می‌گیرد.

ایمپلنت شامل یک پیچ است که وارد استخوان می شود | تیم دندانپزشکی نیل - Nil Dental Team
ایمپلنت شامل یک پیچ است که وارد استخوان می شود | تیم دندانپزشکی نیل – Nil Dental Team

در جایگذاری ایمپلنت دندان دو فرایند کلی وجود دارد:

۱- جراحی ایمپلنت

پس از کشیدن دندان، در صورت کافی بودن میزان استخوان موجود در محل کشیدن دندان برای قرار دادن ایمپلنت، با انجام جراحی، لثه برش داده شده و با دریل کردن استخوان، محل قرارگیری پیچ‌ آماده می شود. سپس پیچ ایمپلنت داخل استخوان وارد می شود. این پیچ با یک کاور پوشانده شده و لثه روی آن بخیه می شود.

در صورتی که استخوان کافی برای قرار دادن پیچ ایمپلنت در فک وجود نداشته باشد، پیوند استخوان از سایر نواحی فک و یا با استفاده از پودر استخوان آماده انجام می گیرد. پس از پیوند و تکمیل تشکیل استخوان، ناحیه بی دندانی آماده دریل کردن و تهیه فضای مناسب برای پیچ‌ ایمپلنت می گردد.

۳ تا ۶ ماه پس از جراحی و قراردادن پیچ، مرحله دوم جای گذاری ایمپلنت دندانی صورت می گیرد.

۲- تهیه روکش ایمپلنت

سه تا چهار ماه پس از انجام جراحی ایمپلنت و قرارگیری پیچ‌ ایمپلنت در استخوان، اتصال بین استخوان و پیچ ایمپلنت از طریق عکس رادیولوژی جدید بررسی می‌شود و در صورتی که این اتصال به خوبی شکل گرفته باشد، قالب گیری برای تهیه روکش ایمپلنت انجام می گردد.

پس از ارسال قالب گرفته شده به لابراتوار، روکش تهیه شده و برای جای گذاری روی پیچ‌ ایمپلنت آماده است. روکش ایمپلنت ممکن است با استفاده از چسب مخصوص روی پیچ چسبانده شود و یا ممکن است به صورت پیچ‌شونده به پیچ‌ ایمپلنت متصل گردد.

مراقبت‌های ایمپلنت دندانی از دندان واقعی بیشتر است | تیم دندانپزشکی نیل - Nil Dental Team

آیا پس از تحویل روکش ایمپلنت نیاز به مراقبت وجود دارد؟

مراقبت‌های ایمپلنت دندانی از دندان واقعی بیشتر است. بهداشت ایمپلنت باید به طور کامل رعایت شود تا دچار التهاب و عفونت نشود. در صورت عدم رعایت بهداشت ایمپلنت ممکن است استخوان اطراف پیچ‌ ایمپلنت تحلیل برود و ایمپلنت از دست برود.
همچنین ایمپلنت بر خلاف دندان الیاف عصبی حسی ندارد و اگر تحت فشار جویدن قرار بگیرد بیمار متوجه آن نخواهد شد و احتمال از دست رفتن ایمپلنت و یا شکستن ایمپلنت و یا پریدگی پرسلن روکش وجود دارد.

در صورتی که دارای چک معتبر و صیادی باشید، شما میتوانید ۵۰ درصد از هزینه های تمام شده ایمپلنت را در ابتدا و روز جراحی پرداخت کرده و مابقی مبلغ را طی ۴ چک به صورت ماهی یکبار تسویه کنید.

در صورتی که چک هم نداشته باشید جای نگرانی نیست و ایمپلنت شما به صورت اقساطی قابل انجام است. در این صورت شما ۶۰ درصد از هزینه های ایمپلنت را در ابتدا و روز جراحی پرداخت می‌کنید و مابقی مبلغ را در زمان تحویل روکش پرداخت می‌کنید.

آیا جراحی ایمپلنت درد دارد؟

بسیاری از افرادی که نیاز به جراحی ایمپلنت دارند نگران درد پس از عمل جراحی هستند و تصور می‌کنند این درد تا مدت‌ها پس از انجام عمل جراحی باقی خواهد ماند. درست است که احساس درد پس از عمل جراحی ایمپلنت امری عادی است اما با مراقبت‌های لازم و عمل کردن به دستورات پزشک احساس درد به اندازه قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

پس از اینکه بی حسی موضعی از بین رفت، احساس درد و ناراحتی مختصری شروع خواهد شد. احساس درد پس از جراحی ایمپلنت به نحوه انجام عمل جراحی و تعداد ایمپلنت‌های کاشته شده بستگی دارد. با استفاده از داروهای مسکن و آنتی بیوتیک‌های تجویز شده بعد از عمل جراحی ایمپلنت بیمار درد و ناراحتی خاصی احساس نمی‌کند. وجود کمی تورم چند روز پس از عمل جراحی کاملا طبیعی است و بهتر است به منظور جلوگیری از شدید شدن عوارض جانبی تا بهبودی کامل محل عمل از غذاهای نرم استفاده کنید.

همانطور که پیش از این توضیح داده شد عمل جراحی ایمپلنت با درد بسیار کمی همراه است و اکثر بیماران در همان روز سر کار خود بر می‌گردند. بعد از جراحی بهتر است به مدت ۲ الی ۳ روز از ورزش‌های سنگین خودداری کنید. واکنش بدن هر فرد نسبت به درد جراحی ایمپلنت متفاوت است اما تجربه نشان داده بیشتر بیماران درد غیر قابل تحملی احساس نمی‌کنند.

البته بهتر است تا حدودی انتظار درد را پس از جراحی ایمپلنت داشته باشید. معمولاً افرادی که عمل جراحی ایمپلنت را انجام داده‌اند، بیان کرده‌اند که کشیدن دندان و همچنین درمان ریشه (عصب کشی) درد بیشتری نسبت به جراحی ایمپلنت دارد.

متخصص جراحی لثه و ایمپلنت از تکنیک‌های بسیار پیشرفته ای استفاده می‌کند و در محیطی بسیار تمیز کار می‌کند. به همین علت احتمال عفونت هم بسیار کم است و در صورتی که دستورات پزشک را برای مراقبت از ایمپلنت‌های دندانی پس از انجام عمل جراحی رعایت کرده و مسکن و آنتی بیوتیک‌های مناسب را مصرف کنید؛ احساس درد و ناراحتی شما به حداقل خواهد رسید.

آیا ایمپلنت اقساطی در مرکز شما انجام میشود؟

یکی از سوالات رایجی که توسط بیماران از ما پرسیده می‌شود در مورد نحوه پرداخت هزینه‌های ایمپلنت است. در جواب باید گفت پرداخت هزینه‌های ایمپلنت در مرکز تخصصی دندانپزشکی نیل کاملا با سلیقه شما و به صورت اقساطی قابل انجام است.

در صورتی که دارای چک معتبر و صیادی باشید، شما میتوانید ۵۰ درصد از هزینه‌های تمام شده ایمپلنت را در ابتدا و روز جراحی پرداخت کرده و مابقی مبلغ را طی ۴ چک به صورت ماهی یکبار تسویه کنید.

آیا انجام ایمپلنت در مرکز شما تخفیف دارد؟

در جواب باید گفت درصورتی که هر فرد تعداد ۳ ایمپلنت یا بیشتر نیاز داشته باشد، در مرکز ما تخفیف معادل ۵ درصد برایشان در نظر گرفته خواهد شد و در صورتی که بیماری نیاز به ایمپلنت کامل دو فک داشته باشد از تخفیف ۱۰ درصدی بهره مند خواهد شد.

رزرو نوبت و مشاوره

جهت رزور نوبت می‌توانید از طریق واتساپ، تلگرام و یا تماس تلفنی با ما در ارتباط باشید و سوالات خود را با ما مطرح نمایید: