جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پیشگیری از پوسیدگی دندان شیری - مرکز دندانپزشکی نیل

پیشگیری از پوسیدگی دندان شیری

پیشگیری از پوسیدگی

پوسیدگی بین کودکان بسیار شایع است و باعث تخریب دندان‌ها و شکستگی آنها می‌شود. درمان پوسیدگی دندان شیری و دندان دائمی هزینه‌های بسیاری را بر خانواده ها تحمیل می‌کند. پس بهتر است پیش از بروز پوسیدگی دندان شیری و دائمی، به فکر جلوگیری از وقوع آن باشیم. راهکارهای متعددی برای پیشگیری از پوسیدگی دندان شیری و دائمی وجود دارد. کاهش مصرف مواد قندی یکی از اصلی‌ترین راهکارهاست. در واقع باید رژیم غذایی اصلاح شود.

توقف فوری پوسیدگی

اگر کودک شما دندان پوسیده دارد و می خواهید پوسیدگی دندان کودک شما فورا متوقف شود، باید از SDF یا سیلور دی آمین فلوراید استفاده کنیم. این ماده پوسیدگی دندان شیری و دندان دائمی را فورا متوقف می‌کند و به سرعت جلوی پیشرفت پوسیدگی دندانی را می‌گیرد. این ماده برای نوزادان و کودکان و نوجوانان بسیار مناسب است و کاربرد آن نیاز به بی حسی و سوزن و تزریق ندارد. با کاربرد ماده SDF دیگر نیازی به ترمیم دندان شیری وجود ندارد و کودک شما از یک درمان ترمیم دندان نجات می‌یابد. به طور معمول کاربرد SDF باعث سیاه شدن دندان پوسیده می شود، اما در مطب دندانپزشکی دکتر خشایار سنجری متخصص دندانپزشکی کودکان، نوعی از ماده SDF وجود دارد که دندان را سیاه نمی‌کند و پوسیدگی را فورا متوقف می کند. این ماده ساخت استرالیا و از برند SDI ست.

توقف فوری پوسیدگی دندان شیری توسط SDF یا سیلور دی آمین فلوراید - مرکز دندانپزشکی نیل
توقف فوری پوسیدگی دندان شیری توسط SDF یا سیلور دی آمین فلوراید – مرکز دندانپزشکی نیل

کلسیوم غنی شده

یکی از روش‌های مهم و مفید پیشگیری از پوسیدگی دندان شیری و دندان دائمی، کاربرد کلسیوم تغلیظ شده روی سطح دندان است. این کلسیوم غنی شده جذب ساختار دندان می‌شوند و دندان را در برابر پوسیدگی مقاوم می‌کنند. همچنین اگر این کلسیم غلیظ روی دندان پوسیده به کار برود، جلوی پیشرفت پوسیدگی را می‌گیرد. این کلسیوم توسط شرکتی ژاپنی به نام GC تولید می شود و در مطب دندانپزشکی دکتر خشایار سنجری این محصول غنی شده کلسیوم وجود دارد و برای مراجعین به کار برده می شود. این ترکیب کلسیوم برای دندان کودکان و نوجوانان و بزرگسالان قابل کاربرد است و پوسیدگی را متوقف می‌کند.

فلوراید تراپی

فلوراید ماده‌ای ست که با ساختار دندان واکنش نشان می‌دهد و دندان را مستحکم می کند. این ماده به طور طبیعی در آب آشامیدنی نیز وجود دارد اما مقدار آن در آب بسیار کم است و خواص ضد پوسیدگی ندارد. فلورایدتراپی توسط دندانپزشک و در مطب یا کلینیک دندانپزشکی انجام می‌شود. فلوراید تراپی می تواند برای تمامی سنین انجام شود. هم کودکان، هم نوجوانان و هم بزرگسالان. کیفیت وارنیش فلوراید بسیار حایز اهمیت است و باید از بهترین برندهای فلورراید استفاده کنیم. در مطب دندانپزشکی دکتر خشایار سنجری از وارنیش فلوراید آلمانی Voco استفاده می‌شود که یک برند جهانی معتبر است.

فلوراید ساختار دندان را مستحکم می‌کند - مرکز دندانپزشکی نیل
فلوراید ساختار دندان را مستحکم می‌کند – مرکز دندانپزشکی نیل

 

6 پاسخ

  1. یه سوال دیگه، این فلوراید با فلوراید خمیر دندون یکیه؟ یعنی اگر خمیر دندون استفاده کنم کار همین فلوراید تراپی و خمیری که گفتید رو می کنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *