جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
لق شدن روکش استیل دندان شیری | تیم دندانپزشکی نیل - Nil Dental Team

لق شدن روکش استیل دندان شیری

لق شدن روکش استیل دندان شیری

روکش‌های استیل زنگ نزن دندان‌های شیری محکم‌ترین و با دوام‌ترین و مقاوم‌ترین ترمیم دندان‌های شیری علی‌الخصوص بعد از عصب کشی هستند. گرچه این روکش‌ها دارای رنگ نقره‌ای هستند و شاید والدین ظاهر آن را نپسندند ولی بهتر است کودک خود را در این مورد حساس نکنید و به این موضوع بیاندیشید که این روکش‌های استیل دندان شیری باعث باقی ماندن دندان شیری تا سن افتادن نرمال و فیزیولوژیک می‌شوند و به غذا خوردن و باقی ماندن دندان در دهان و حفظ فضای دندان‌ها کمک بسیار بزرگی می‌کنند. روکش‌های استیل دندان شیری که نقره‌ای رنگ هستند و ظاهر فلزی دارند به صورت پیش ساخته وجود دارند و توسط دندانپزشک متخصص کودکان در دهان کودک بروی دندان‌ها تنظیم می‌شوند و سپس توسط چسب دندانپزشکی چسبانده می‌شوند. والدین ممکن است نگران این باشند که آیا ممکن است روکش استیل دندان شیری بیفتد؟

لق شدن روکش استیل دندان شیری | تیم دندانپزشکی نیل - Nil Dental Team
لق شدن روکش استیل دندان شیری | تیم دندانپزشکی نیل – Nil Dental Team

 

افتادن روکش استیل دندان شیری

این موضوع خیلی نادر است چون روکش‌ها معمولا به صورت خیلی محکم روی دندان‌ها چسبانده می‌شوند. ولی گاهی تخریب دندان زیاد است و گیر روکش استیل دندان شیری ممکن است کمتر باشد. اگر روکش استیل دندان شیری لق شد باید دلیل آن را پیدا کنیم و این کار باید توسط یک فرد متخصص دندانپزشکی کودکان انجام شود. ممکن است دندان زیرین در حال رویش باشد و روکش را استیل دندان شیری را لق کرده باشد. وقتی دندان دائمی زیرین در حال رویش باشد روکش استیل دندان شیری و دندان شیری باهم لق می‌شوند و می‌افتند در هنگام افتادن طبیعی دندان شیری نیازی به انجام درمانی مثل کشیدن دندان شیری نیست و روکش خودبه‌خود همراه با دندان شیری می‌افتد.

روکش‌های استیل دندان شیری | تیم دندانپزشکی نیل - Nil Dental Team
روکش‌های استیل دندان شیری | تیم دندانپزشکی نیل – Nil Dental Team

 

در صورت افتادن روکش استیل دندان شیری چه باید کرد؟

ممکن است افتادن روکش استیل دندان شیری به علت دلیل شکستگی شدید دندان و گیر کم روکش استیل دندان شیری باشد که در این صورت باید دندان شیری را پیش از چسباندن با چسب دندانپزشکی دوباره ارزیابی کرد. ممکن است همه چیز اعم از تاج دندان و ریشه خوب باشند و فقط روکش استیل دندان شیری افتاده باشد در این حالت باید روکش استیل دندان شیری اندازه مناسب را بروی دندان قرار داد و با چسب دندانپزشکی چسباند. اگر دندان مدت زیادی بدون روکش استیل باقی بماند ممکن است دچار آبسه دندان شیری شود. پس در
صورت لق شدن یا افتادن روکش استیل دندان شیری به دندانپزشک متخصص کودکان و نوجوانان مراجعه نمایید.

نمایی از روکش‌ استیل یا SS-Crown | تیم دندانپزشکی نیل - Nil Dental Team
نمایی از روکش‌ استیل یا SS-Crown | تیم دندانپزشکی نیل – Nil Dental Team

 

درمان‌های روکش استیل دندان شیری کودکان در تیم دندانپزشکی نیل توسط دکتر خشایار سنجری متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان عضو هییت علمی دانشگاه انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *