جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
زمان اولین ویزیت دندانپزشکی کودکان | تیم دندانپزشکی نیل - Nil Dental Team

زمان اولین ویزیت دندانپزشکی کودکان

زمان اولین ویزیت دندانپزشکی کودکان

این سوال ذهن بسیاری از والدین را به خود مشغول کرده است: اینکه اولین ویزیت دندانپزشکی کودکان چه زمانی باید انجام بشود؟ آیا دندان شیری نیاز به مراقبت خاصی دارد؟ اولین دندان شیری چه زمانی رویش می یابد؟

بهترین زمان اولین ویزیت، بعد از رویش اولین دندان و یا قبل از سن 1 سالگی بچه است | تیم دندانپزشکی نیل - Nil Dental Team
بهترین زمان اولین ویزیت، بعد از رویش اولین دندان و یا قبل از سن ۱ سالگی بچه است | تیم دندانپزشکی نیل – Nil Dental Team

 

بهترین زمان برای ویزیت و ملاقات کودک با دندانپزشک متخصص کودکان، بعد از رویش اولین دندان و یا قبل از سن ۱ سالگی بچه است. در این بازه زمانی می‌توان توصیه‌های لازم را به والدین انجام داد و جلوی پوسیدگی دندان شیری را گرفت.

اولین ویزیت دندانپزشکی کودکان

در نخستین ویزیت دندانپزشکی, دندانپزشک متخصص کودکان می تواند دندان‌های شیری کودک را از نظر وجود تخریب و شکستگی و پوسیدگی مورد ارزیابی کامل و موشکافانه قرار بدهد و هم می‌تواند نکات ارزشمندی را برای نگهداری از دندان کودک در اختیار پدر و مادر کودک قرار دهد.

 

در اولین ویزیت دندانپزشکی کودک چه اتفاقی می افتد؟

برای بردن کودک به مطب دندانپزشکی کودکان لازم نیست با کودک در مورد درمانی که قرار است انجام شود صحبت و گفت و گو کنید و این فرصت را به متخصص دندانپزشکی کودکان بدهید تا با سبک و سیاق خود توضیحات لازم را به کودک بدهد. و بتواند با کودک ارتباطی موثر و دوطرفه شکل دهد. اولین دیدار کودک و دندانپزشک نقش اساسی در ایجاد نگرش کودک نسبت به دندانپزشکی دارد. کودکانی که در دوران خردسالی ویزیت دندانپزشکی آرام و دوستانه‌ای با دندانپزشک دارند احتمالاً در طول عمرشان نگرشی مثبت به مراقبت‌های دندانی و درمان‌های دندانپزشکی خواهند داشت.

ارتباط موثر و دوطرفه بین متخصص دندانپزشکی کودکان و کودک | تیم دندانپزشکی نیل - Nil Dental Team
ارتباط موثر و دوطرفه بین متخصص دندانپزشکی کودکان و کودک | تیم دندانپزشکی نیل – Nil Dental Team

 

ویزیت دندانپزشکی تنبیه نیست

پدر و مادرها باید بداند که ویزیت با دندانپزشک را نباید به عنوان ابزاری برای تنبیه و یا مواخذه کودک معرفی کنند. والدین نباید پیش از ویزیت دندانپزشکی کودکان، واژه‌هایی پون سوزن یا آمپول را به کار ببرند. همچنین نباید به دوستان و اطرافیان و فامیل اجازه دهیم که خاطرات بد و تلخ و ناگوار دندانپزشکی‌شان را برای کودک تعریف کنند و کودک را بترساانند و نگرشی منفی ایجاد کنند.

ارتباط موثر و دوطرفه بین متخصص دندانپزشکی کودکان و کودک | تیم دندانپزشکی نیل - Nil Dental Team
ارتباط موثر و دوطرفه بین متخصص دندانپزشکی کودکان و کودک | تیم دندانپزشکی نیل – Nil Dental Team

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *