جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
سفید کردن دندانها، جرمگیری یا بلیچینگ | تیم دندانپزشکی نیل - Nil Dental Team

سفید کردن دندانها، جرمگیری یا بلیچینگ

سفید کردن دندانها، جرمگیری یا بلیچینگ

سوال متدوال بسیاری از افراد در رابطه با سفید شدن دندانها ، ارجحیت و مؤثر تر بودن جرمگیری یا بلیچینگ (سفید کردن) دندانهاست. (سفید کردن دندانها، جرمگیری یا بلیچینگ)

تغییر رنگ خارجی سطح دندان

اساسا این دو روش درمان اهداف درمانی کاملا متفاوتی دارند. رنگ زرد یا هرنوع بدرنگی دندانها دو حالت متفاوت دارد: گاهی رنگ دندانها درون ساختار آنها نیست و روی سطح دندان ایجاد شده، در افرادی که سیگار میکشند یا چای و قهوه و قلیان به کرات استفاده میکنند ممکن است لکه های تیره روی سطح دندانها تشکیل شود.

علاوه بر این جرم که در واقع ناشی از رسوبات مواد معدنی بزاق است روی دندانها به ویژه در نواحی نزدیک لثه، پشت دندانهای جلویی فک پایین یا نواحی گونه ای دندانهای خلفی فک بالا تشکیل میشود.

این رنگهای خارجی یا رسوبات خارجی (جرم) روی سطح دندان تنها با درمان جرمگیری و برساژ برداشته میشوند و درمان بلیچینگ هیچگونه تأثیری بروی این شرایط ندارد.

تغییر رنگ خارجی سطح دندان | تیم دندانپزشکی نیل - Nil Dental Team
تغییر رنگ خارجی سطح دندان | تیم دندانپزشکی نیل – Nil Dental Team

 

تغییر رنگ داخلی دندان

در مواردی که زردی یا بدرنگی دندان به مرور زمان در ساختار داخلی دندان ایجاد میشود و رنگ صرفا مربوط به سطح خارجی دندان نیست، بلیچینگ یا سفید کردن دندان به روش مطب و منزل در خارج ساختن رنگ از ساختار دندان مؤثر است.لازم به ذکراست موادی مثل چای قهوه سیگار قلیان زعفران و … به مرور زمان جذب دندان شده و رنگ بدنه دندان را تغییر میدهد.

آیا یک بار جرمگیری یا بلیچینگ کافی‌ست؟

نکته ی قابل توجه درباره ی درمان بلیچینگ و جرمگیری دائمی نبودن آنهاست و بسته به میزان مصرف مواد رنگی و نحوه ی رعایت بهداشت ، دوام درمان در افراد مختلف متفاوت است. میزان تشکیل جرم در افراد بستگی به میزان ترکیبات معدنی موجود در بزاق نیز دارد.

جرمگیری | تیم دندانپزشکی نیل - Nil Dental Team
جرمگیری | تیم دندانپزشکی نیل – Nil Dental Team

آیا جرمگیری مضر است؟

در نهایت باید بدانیم جرمگیری نه تنها هیچگونه ضرری برای دندانها و لثه و استخوان فک ندارد بلکه برای حفظ سلامتی آنها به شدت مورد نیاز است و آنچه سلامت دهان را به خطر می اندازد جرم و پلاک تجمع یافته برروی دندانهاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *