جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
همه چیز درباره ی روکش ایمپلنت | تیم دندانپزشکی نیل - Nil Dental Team

روکش ایمپلنت

همه چیز درباره‌ی روکش ایمپلنت

برای جایگزین کردن فضای بی دندانی حاصل از از دست رفتن دندانها روشهای مختلفی وجود دارد، بریج های دندانی، پروتز متحرک ، بریج های باند شونده با رزین و ایمپلنت دندانی.
ایمپلنت دندانی یک روش درمانی پیشرفته و با حداقل تهاجم جهت جایگزین کردن دندانهای از دست رفته است، از آنجاکه در این روش نیاز به تراش و آسیب به دندانهای مجاور فضای بی دندانی وجود ندارد. (روکش ایمپلنت)

روکش ایمپلنت | تیم دندانپزشکی نیل - Nil Dental Team
روکش ایمپلنت | تیم دندانپزشکی نیل – Nil Dental Team

 

آیا امکان قرار دهی ایمپلنت بلافاصله پس از کشیدن دندان وجود دارد؟

در پاسخ باید گفت بله، اما این روش به شرایط ویژه ای نیاز دارد،برای مثال عرض و ارتفاع استخوان فک در محل باید حتما توسط متخصص و صورت یا لثه بررسی شود و این روش عموما در مورد دندانهای خلفی(عقبی) کاردبرد دارد.در صورت فراهم نبودن شرایط ، پس ازکشیدن دندان تا زمان قراردهی فیکسچر (پیچ) ایمپلنت در فک زمانی چندین هفته زمان لازم است.

 

آیا امکان قراردهی روکش بلافاصله پس از قراردهی فیکسچر(پیچ) ایمپلنت در فک وجود دارد؟

پس از قراردهی ایمپلنت در فک بهتر است بین ۱ تا ۵ ماه زمان داده شود تا پیچ ایمپلنت به خوبی در استخوان فیکس شود یا به عبارت با استخوان جوش بخورد؛ درغیر این صورت در اثر وارد شدن فشار زودهنگام امکان شکست درمان وجود دارد؛ به عبارتی جراح ناچار به خارج ساختن فیکسچر(پیچ) ایمپلنت از استخوان فک می شود.
در مواردی که زیبایی اهمیت دارد، یعنی نواحی جلویی فک، امکان قراردهی روکش موقت در زمان یا روزهای نخست پس از قراردهی ایمپلنت در فک وجود دارد اما همانطور که از نام آن پیداست این روکش دائمی نبوده و فقط جهت تأمین زیبایی قرارداده میشود و پس از چند ماه با روکش نهایی جایگزین میشود.
بدیهی است قراردهی روکش موقت به هزینه درمان اضافه خواهد شد.

 

آیا رعایت بهداشت در ایمپلنت به اندازه دندان اهمیت دارد؟

با وجود اینکه در ایمپلنت دندانی مشکلی به اسم پوسیدگی وجود ندارد، اما رعایت بهداشت در ایمپلنت بسیار اهمیت دارد.تجمع غذا و پلاک دندانی در اطراف ایمپلنت منجر به التهاب و بیماری لثه، درد خونریزی و درموارد شدید از دست رفتن ایمپلنت خواهد شد.
مسواک زدن ، نخ دندان کشیدن و استفاده از دستگاه واترجت بسیار سودمند است.واترجت وسیله ای ست که آب را با فشار بین دندانها وارد ساخته و نواحی بین دندانی و زیر لثه ها را تمیز میکند.
نکته مهم دیگر در رابطه با محافظت از ایمپلنت، اهمیت وارد نشدن ضربه و فشار شدید و ناگهانی به روکش ایمپلنت است.با توجه به عدم وجود حس مشابه ریشه دندان، امکان وارد آوردن ضربه و فشار ناگهانی و در نتیجه شکستگی سرامیک روکش ایمپلنت یا در موارد شدید بدنه ایمپلنت وجود دارد.

 

در تیم دندانپزشکی نیل خدمات ایمپلنت توسط متخصص دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی دکتر حسنا ابراهیمی‌زاده انجام می شود.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *