جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
درمان آرام بخشی - تیم دندانپزشکی نیل - Nil Dental Team

درمان آرام بخشی

درمان آرام بخشی

با ترس و اضطراب دندانپزشکی چه کنیم؟

فوبیای دندانپزشکی

درمان آرام بخشی – بسیاری از کودکان و بزرگسالان با حالتی به نام ترس از دندانپزشکی یا  dental phobia  مواجه هستند. برخی نیز ترس از سوزن تزریق بی حسی دندانپزشکی دارند که به آن ترس از سوزن یا  needle phobia  می گویند. برخی افراد نیز با شنیدن صدای وسایل دندانپزشکی دچار ترس و اضطراب می شوند. این گونه ترس ها سبب می شود افراد از رفتن به دندانپزشکی و انجام درمان های دندانپزشکی خودداری کنند. وقتی ویزیت ها و چکاپ های دندانپزشکی نامنظم باشد، پوسیدگی ها به سرعت پیشرفت می کنند و درمان دندان های درگیر پوسیدگی سخت و پیچیده تر می شود.

 

آرامبخشی یا سدیشن چیست؟

در کودکان و بزرگسالانی که ترس از دندانپزشکی دارند، توصیه می شود درمان های دندانپزشکی که فرآیندی طولانی و پراسترس دارند ( مثل کشیدن و جراحی دندان شیری و دائمی، عصب کشی دندان شیری و دائمی، ترمیم های وسیع دندان های شیری و دائمی و …) تحت شرایطی به نام آرامبخشی یا  sedation  انجام شود. وقتی فرد به خواب می رود، درمان های دندانپزشکی  بدون ترس و اضطراب انجام می شود و تحت فشار روحی و روانی قرار نمی گیرد. درمان های دندانپزشکی در حالت خواب یا آرامبخشی با سرعت بیشتر و کیفیت بیشتر انجام می شود. در ضمن خدمات دندانپزشکی متعددی در یک جلسه قابل انجام است و با این روش تعداد ویزیت های دندانپزشکی و رفت و آمدهای مراجعین به مطب دندانپزشکی کاهش می یابد.

 

 

روش های آرامبخشی یا سدیشن

سدیشن به روش های مختلفی انجام می شود. یکی از روش های آن، سدیشن با داروی خوراکی یا  oral sedation است. این روش در کودکان یا بزرگسالانی به کار برده می شود که ترس و اضطراب خفیفی دارند و با داروی خوراکی آرامبخشی، می توانند درمان های دندانپزشکی را تحمل کنند. این روش در افرادی که اضطراب زیادی دارند مفید نیست.

روش‌های آرام بخشی - تیم دندانپزشکی نیل - Nil Dental Team
روش‌های آرام بخشی – تیم دندانپزشکی نیل – Nil Dental Team

 

روش دیگر آرامبخشی در دندانپزشکی، آرامبخشی تزریقی یا  IV sedation  است. در این تکنیک آرامبخشی، داروی خواب از طریق رگ تزریق می شود و آرامبخشی فوری حاصل می شود. آرامبخشی حاصل از این روش، می تواند عمیق تر و موثرتر باشد. این روش در کودکان و بزرگسالانی کاربرد دارد که ترس و اضطراب شدید دندانپزشکی دارند و به هبچ شکلی نمی توانند درمان های دندانپزشکی را تحمل کنند.

روش‌های آرام بخشی – تیم دندانپزشکی نیل – Nil Dental Team

 

تیم دندانپزشکی نیل، امکان انجام درمان دندانپزشکی تحت آرامبخشی یا  sedation را فراهم کرده است. تمام روش های آرامبخشی و خواب مثل خوراکی یا تزریقی توسط تیم مجرب خواب و آرامبخشی انجام می شود. تمامی درمان های دندانپزشکی تخصصی توسط متخصصان دندانپزشکی و اساتید دانشگاه انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *