جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جراحی دهان و دندان کودکان | تیم دندانپزشکی نیل - Nil Dental Team

جراحی دهان و دندان کودکان

جراحی دهان و دندان کودکان

پروسه‌های جراحی دهان و دندان کودکان در مطب، شامل جراحی دنتوآلوئولار (اغلب خارج کردن دندان)، جراحی بافت نرم داخل دهانی (مثل فرنکتومی) و جراحی عفونت های ادنتوژنیک و جراحی های داخل دهانی مرتبط ریج آلوئول (به عنوان مثال انوکلئیشن ادنتوم) می‌شوند. اصول پایه کاربردی در این پروسه‌های جراحی، اساساً مشابه با اصولی است که دندانپزشک کودکان در درمان دیگر موارد تشخیصی که با آنها مواجه می شود، استفاده می‌کند.

جراحی دهان و دندان کودکان | تیم دندانپزشکی نیل - Nil Dental Team
جراحی دهان و دندان کودکان | تیم دندانپزشکی نیل – Nil Dental Team

 

گام اول جراحی دندان کودکان

گام اول در درمان بیمار، تشخیص است که به واسطه پروسه ای شامل اخذ تاریخچه، معاینه ی فیزیکی و تصویربرداری، انجام می شود. وقتی که تصمیم بر انجام جراحی گرفته شد، دندانپزشک باید همزمان با تکمیل کردن طرح درمان جامع، مراحل مختلف و توالی انجام آنها و نیز عوارض بالقوه و مدیریت آن ها را در مد نظر قرار دهد.

کشیدن دندان کودکان | تیم دندانپزشکی نیل - Nil Dental Team
کشیدن دندان کودکان | تیم دندانپزشکی نیل – Nil Dental Team

توانایی همکاری کودک

در یک بیمار کودک، باید به توانایی همکاری کودک توجه داشت. بسته به سن، سلامت سیستمیک و نوع جراحی ای که بناست انجام شود، دندانپزشک می تواند استفاده از آرامبخشی استنشاقی با نیتروزاکساید، آرام بخشی خوراکی، آرامبخشی داخل عضلانی، آرامبخشی داخل وریدی یا ترکیبی از روش های فوق الذکر را در نظر داشته باشد. فارغ از مسیر تجویز یا انتخاب نوع دارو، اولین ملاحظه در آرامبخشی کودک، عمق آرام بخشی به دست آمده است.

توانایی همکاری کودک | تیم دندانپزشکی نیل – Nil Dental Team

کشیدن دندان کودکان

کشیدن دندان برای کودکان، اندیکاسیون هایی بسیار شبیه به بیماران بزرگسال دارد. پوسیدگی های غیر قابل ترمیم، بیماری (ضایعه) اپیکالی، شکستگی های تاج یا ریشه ، باقی ماندن طولانی مدت دندان شیری به دنبال تحلیل ریشه نامناسب یا انکیلوز، دندان های نهفته و دندان های اضافی. دندانپزشک باید شناختی کامل از رشد و تکامل کودک برای ارزیابی و تشخیص شرایطی که با آن روبرو خواهد شد، داشته باشد. به عنوان مثال دندانپزشک باید الگوی رویشی دندان های شیری و دائمی را بداند.

کشیدن دندان کودکان | تیم دندانپزشکی نیل - Nil Dental Team
کشیدن دندان کودکان | تیم دندانپزشکی نیل – Nil Dental Team

 

 

درمان های جراحی دهان و دندان کودکان در تیم دندانپزشکی نیل توسط دکتر خشایار سنجری متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان عضو هییت علمی دانشگاه انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *