جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
دهانشوسه | تیم دندانپزشکی نیل - Nil Dental Team

دهانشویه

دهانشویه

تبلیغات دهانشویه ها

دهانشویه های بسیار متنوعی در داروخانه ها و فروشگاه های لوازم بهداشتی یافت می شود. بسیاری از آنها، با تبلیغات گسترده می کوشند تا فروش بیشتری داشته باشند اما وعده هایی که کارخانه های تولیدکننده دهان شویه می دهند، اغلب مبالغه شده است. هنگام انتخاب دهان شویه باید مراقب باشیم تا اسیر تبلیغات و ظاهر محصولات نشویم .

چه دهانشویه ای مناسب است؟

اغلب دهان شویه ها خاصیت پیشگیری از پوسیدگی ندارند و صرفا برای رفع بوی بد دهان تولید می شوند. دهان شویه ای به پیشگیری از پوسیدگی کمک می کند که دارای فلوراید باشد. فلوراید عنصری ست که جذب ساختار مینای دندان می شود و دندان را در برابر پوسیدگی مستحکم می کند. پس هنگام خرید دهان شویه، حتما به محتویات آن در پشت بسته بندی دقت کنید. محصولاتی که حاوی سدیوم فلوراید، استانوس فلوراید، اسیدولیت فلوراید و … باشند، برای پیشگیری از ابتلا به پوسیدگی موثر هستند و توصیه می شوند. در غیر این صورت فقط خاصیت آرایشی_بهداشتی دارند.

تبلیغات دهانشویه | تیم دندانپزشکی نیل - Nil Dental Team
تبلیغات دهانشویه | تیم دندانپزشکی نیل – Nil Dental Team

چه افرادی باید دهان شویه استفاده کنند؟

کودکان بالای ۷ سال که توانایی قرقره و تف کردن دارند می توانند از دهان شویه  زیر نظر والدین استفاده کنند. همچنین افراد بزرگسالی که ترمیم یا روکش دندان دارند، در معرض خطر بالایی برای پوسیدگی جدید هستند و می توانند از دهان شویه استفاده کنند تا ریسک پوسیدگی را کاهش دهند. همچنین افرادی که تحت درمان اورتودنسی هستند، با مصرف روزانه دهان شویه می توانند ساختار دندان شان را تقویت کنند. کودکان زیر ۷ سال نباید دهان شویه مصرف کنند زیرا احتمال بلع آن در این سنین زیاد است.

زمان مناسب استفاده دهانشویه | تیم دندانپزشکی نیل - Nil Dental Team
زمان مناسب استفاده دهانشویه | تیم دندانپزشکی نیل – Nil Dental Team

 

زمان مناسب برای دهان شویه

بهترین زمان برای دهان شویه، شب قبل از خواب و پس از مسواک زدن است. قرقره کردن دهان شویه باید به مدت ۳۰ ثانیه باشد. پس از دهان شویه، به مدت ۳۰ دقیقه از خوردن و آشامیدن مطلقا خودداری کنید. دهان شویه روزی یک بار کفایت می کند.

دهان شویه جایگزین مسواک یا نخ دندان نیست

بسیاری از افراد اینطور فکر می کنند که دهانشویه می تواند جایگزین مسواک یا نخ دندان شود اما این تفکر بسیار غلط است و عواقب منفی بسیاری دارد. دهانشویه می تواند مکمل مناسبی برای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن باشد نه یک جایگزین.

با دهان‌شویه مسواک نزنید | تیم دندانپزشکی نیل - Nil Dental Team
با دهان‌شویه مسواک نزنید | تیم دندانپزشکی نیل – Nil Dental Team

 

با دهانشویه مسواک نزنید

دهان شویه نمی تواند جایگزین خمیردندان باشد. مسواک خود را به دهانشویه آغشته نکنید. این کار خاصیت درمانی یا پیشگیری ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *