جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
سایش دندان | تیم دندانپزشکی نیل - Nil Dental Team

سایش دندان

دلایل کوتاهی تاج دندان

پوسیدگی ها، بدشکلی های دندانی، شکستگی های ناشی از ضربه و آسیب، ضایعات سایشی، عدم هماهنگی رویشی و گوناگونی های ژنتیکی، از جمله دلایل کوتاهی تاج کلینیکی دندان ها هستند. (سایش دندان)

سایش دندان یا اتریشن چیست؟ | تیم دندانپزشکی نیل - Nil Dental Team attrition teeth
سایش‌های دندانی یا اتریشن چیست؟ | تیم دندانپزشکی نیل – Nil Dental Team
attrition teeth

اتریشن یا سایش دندانی چیست؟

عوامل زیادی سبب بروز سایش‌های دندانی می شوند، خیلی از این عوامل هنوز شناخته نشده اند. اتریشن، سایش ناشی از تماس دندان با دندان های مقابل است. سطوح سایش یافته در دندان های جلویی، ظاهری نازیبا ایجاد می کند. همچنین دندان سایش یافته ممکن است به سرما حساسیت داشته باشد و فرد مبتلا به سایشِ دندانی نتواند غذاهای شیرین یا سرد مصرف کند.

سایش دندان یا اتریشن چیست؟ | تیم دندانپزشکی نیل - Nil Dental Team
سایشِ دندان یا اتریشن چیست؟ | تیم دندانپزشکی نیل – Nil Dental Team

 

درمان کوتاهی تاج دندان

بازسازی دندان های سایش یافته بدون جراحی افزایش طول تاج سبب افزایش ابعاد عمودی و یا تجاوز به حد لثه و یا هر دو عارضه است. افزایش ابعاد عمودی منجر به نتایج زیبایی قابل قبول می شود اما ممکن است برای سیستم عضلانی اسکلتی بیمار قابل تحمل نباشد و منجر به مشکلات مفصل فکی شود. از طرفی تجاوز به حد لثه منجر به التهاب دائمی در ناحیه و یا تحلیل استخوان و لثه در ناحیه خواهد شد. لذا این انتخاب درمانی منتفی است.
موارد تجویز اصلی جراحی افزایش طول تاج شامل درمان پوسیدگی های زیر لثه ای، شکستگی های ریشه، رویش غیرفعال دندان تغییر یافته است.
درمان سایشِ دندانی اتریشن، موضوعی جالب توجه و درعین حال چالش برانگیز و سخت در دندانپزشکی ترمیمی و پیشگیرانه است. تشخیص قطعی بازسازی سطوح سایش یافته و همزمان، کنترل فاکتورهای مسبب این سایش ها، یک گزینه درمانی مناسب است.

درمان کوتاهی تاج دندان | تیم دندانپزشکی نیل – Nil Dental Team

 

نایت گارد برای جلوگیری از پیشرفت سایشِ دندانی و کاهش استرس ناشی از دندان قروچه های شبانه و گاها روزانه نیز یکی دیگر از راه های درمان در این گونه موارد است.

نایت گارد جهت جلوگیری از سایش دندان | تیم دندانپزشکی نیل - Nil Dental Team
نایت گارد جهت جلوگیری از سایشِ دندان | تیم دندانپزشکی نیل – Nil Dental Team

 

درمان سایش‌های دندانی در «تیم دندانپزشکی نیل» توسط «دکتر حسنا ابراهیمی زاده» متخصص دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی انجام می شود. درمانی که نیاز به حضور تیمی تخصصی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *