جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
حساسیت پس از ترمیم | تیم دندانپزشکی نیل - Nil Dental Team

حساسیت پس از ترمیم

حساسیت پس از ترمیم

در مواردی ممکن است پس از ترمیم احساس درد حین جویدن یا خوردن مواد غذایی داغ یا سرد و یا حتی درد خود به خود ایجاد شود، این درد و حساسیت پس از درمان دندانپزشکی علل متعددی دارد.

 

حساسیت پس از ترمیم آمالگام

در مواردی که دندان با آمالگام (مادهی ترمیمی نقرهای) درمان میشود ، ممکن است بین یک تا دو ماه پس از ترمیم حساسیت وجود داشته باشد، مثلا هنگام خوردن آب سرد یا چای داغ. این نوع حساسیت طبیعی بوده و به مرور زمان کاهش می یابد.

حساسیت پس از ترمیم آمالگام | تیم دندانپزشکی نیل - Nil Dental Team
حساسیت پس از ترمیم آمالگام | تیم دندانپزشکی نیل – Nil Dental Team

حساسیت دندان پس از ترمیم کامپوزیت

در مواردی که درد پس از ترمیم کامپوزیت (همرنگ دندان) رخ میدهد علت میتواند به نوع واکنش سخت شدن ماده برگردد، چنین دردی با دقت در روش ترمیم توسط درمانگر به حداقل میرسد.

 

حساسیت دندان پس از ترمیم های عمیق

در مواردی علت درد پس از کار عمیق بودن بیش از پوسیدگی میباشد، گاهی پوسیدگی در رادیوگرافی و کلینیک عمیق است اما با توجه به علائم بیمار دندانپزشک تصمیم به عدم درمان ریشه و درمان ترمیمی با قراردهی ماده دارویی در نواحی عمیق حفره تراش  خورده میگیرد. این درمان از جهت کمک حفظ حیات دندان مطلوب است اما درمانی قطعی نیست و در مواردی به علت نفوذ سموم میکروبها عصب دندان از قبل درگیر شده است.به همین خاطر به بیمار توضیح داده میشود پس از ترمیم در فواصل مشخص (۶ ماهه) یا در صورت بروز علائم مجددا مراجعه کند.

 

ترمیم بلند

علت دیگر درد پس از ترمیم بلند بودن آن است. این درد میتواند همراه با درد فک، سردرد و خستگی عضلات اطراف دهان و فکین باشد، و حتما نیاز به تصحیح دارد در غیر این صورت منجر به مشکلات مفصل فکی، درد و صدای کلیک در مفصل ،  شکستگی دندان و ترمیم میشود.

 

بهداشت دهان

در نهایت رعایت بهداشت دهان و مراقبت از ترمیم ها در تمام شرایط نیاز است تا از ایجاد پوسیدگی مجدد جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *