جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خمیر دندان فلوراید برای کودکان

خمیر دندان فلوراید برای کودکان

کاربرد خمیر دندان فلوراید برای کودکان – فلوراید اثر مهمی در پیشگیری از پوسیدگی دندان در کودکان دارد. کودکانی که توانایی تف کردن ندارند (بین ۰ تا ۳ سال) می‌توانند از خمیردندان‏های حاوی فلوراید به اندازه‌ی عدس یا دانه‌ی برنج استفاده کنند.

خمیر دندان فلوراید برای کودکان
خمیر دندان فلوراید برای کودکان – تیم دندانپزشکی نیل

 

کودکانی که توانایی تف کردن دارند، ( ۳سال به بالا) می توانند خمیردندان‏های حاوی فلوراید به اندازه ی دانه ی نخود استفاده کنند.

کاربرد خمیر دندان فلوراید برای کودکان - تیم دندانپزشکی نیل
کاربرد خمیر دندان فلوراید برای کودکان – تیم دندانپزشکی نیل

میزان فلوراید خمیردندان

خمیردندان های حاوی فلوراید باید بالای ۱۰۰۰ ppm فلوراید داشته باشند. برای خرید خمیردندان مناسب، همیشه به محتویات نوشته شده در پشت محصولات توجه کنید. خمیردندان های بدون فلوراید، برای کودکان مفید نیستند و نمی توانند اثر ضد پوسیدگی داشته باشند.

فلوراید برای کودکان - تیم دندانپزشکی نیل
فلوراید برای کودکان – تیم دندانپزشکی نیل

خمیردندان ذغالی

این خمیردندان ها اثر ضد پوسیدگی اثبات شده ای ندارند و کاربرد آنها توصیه نمی شود. خمیر دندان ذغالی سبب کاهش پوسیدگی نمی شود و نباید تبلیغات کارخانه ها را باور کرد. خمیردندانی مناسب است که فلوراید داشته باشد، نه کربن.

 

مشارکت والدین در مسواک زدن

مشارکت والدین در هر بار مسواک زدن بایستی تا سن ۹ سالگی تداوم یابد. تا سن ۶ سالگی، والدین باید برای کودک مسواک بزنند. وقتی کودکان زیر ۶ سال بدون دخالت والدین مسواک بزنند، نمی توانند تمام سطوح دندان را به خوبی تمیز کنند. این کودکان دچار پوسیدگی های گسترده ای می شوند.

نمایی از پوسیدگی های دندانی در کودکی که بدون نظارت والدین مسواک زده است.
نمایی از پوسیدگی های دندانی در کودکی که بدون نظارت والدین مسواک زده است.

 

پس از ۶ سالگی هم کودکان باید با نظارت مستقیم والدین مسواک بزنند. والدین باید پس از اتمام مسواک زدن کودک، سطوح مختلف دندانی کودک را ارزیابی کنند تا کیفیت مسواک زدن کودک مشخص شود. اگر مسواک زدن به صورت یک فرآیند گروهی با حضور مادر و پدر باشد، کودک پایبندی بیشتری به مسواک زدن پیدا می کند و این عادت در ذهن او تثبیت می شود. هیچ گاه مسواک زدن را به دقایق پایانی شب قبل از خواب موکول نکنید، چون خستگی کودک، مانع از مسواک زدن درست و دقیق می شود و کودک بسیاری از سطوح دندان را به علت خواب آلودگی مسواک نمی زند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *